reklama

Podskalský Roháč

Na Slovensku je vraj veľa Roháčov. Ja som doteraz poznal dva. Ostrý v Roháčoch a Čiakov v Súľovských skalách. Oddnes poznám aj ten nad obcou Podskalie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Veľké skaly tvarom nápadne pripomínajúce Biele skaly v Malej Fatre
Veľké skaly tvarom nápadne pripomínajúce Biele skaly v Malej Fatre (zdroj: Pavol Piroha)

Východisko pre vychádzku sme zvolili obec Podskalie. Po "náročnej" ceste autobusom z Považskej Bystrice sme pokladali za správne v útulnej miestnej krčmičke doplniť zásoby energie a podrobne prebrať stratégiu postupu za našim aktuálnym cieľom. / Nechceli sme zopakovať taktickú chybu z minulotýždňového neúspešného pokusu o výstup na chatu pod Soliskom. /

Obrázok blogu

Patrične posilnení a mohutne motivovaní sme vykročili okolo staručkých dreveníc

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od kaplnky nad obcou cez lúku a rozkvitnuté trnkovisko až ku "plazivke" pod krátkym, ale "výživným" komínom stúpame na Veľké skaly.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľad z "plazivky" pod Veľkými skalami ešte celkom ujde.

Obrázok blogu

Ale pohľad do ""myšej diery" budí dosť veľké obavy. Hlavne moja XXXL veľkosť je terčom všeobecnej zábavy. Poniektorí nezodpovední jedinci boli ochotní dokonca uzatvárať stávky na moju prechodnosť tesným otvorom v skale.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hoci neobyčajne skorá jar aktuálneho roku vylákala milovníkov rozkvitnutej prírody do jej náruče už dávnejšie, ja som akosi zaspal a za kvitnúcimi poniklecmi som sa vybral už tradične neskoro. Samozrejme, že som sa mohol tešiť už iba z pozostatkov kvitnúcej nádhery.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ešteže kvetena si podelila čas kvitnutia na celý rok.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chodník bralnatým hrebeňom NPR Podskalský Roháč je naozaj veľmi zubatý.
Hore-dolu, hore-dolu ako obojručná bruchačka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ale filmár či fotograf sa môže z nepreberného množstva námetov a motívov zblázniť.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na vrchole Veľkých skál sme zanechali takýto darček.

Obrázok blogu

Výhľad z vrcholu Roháča je nijaký. Tak sa aspoň biľku jašíme.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Informácia pre zúrivých enviromentalistov:
V NPR s piatym stupňom ochrany sme sa pohybovali úplne legálne!

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Horný Moštenec

Obrázok blogu

Čakanie na autobus sme využili na doplnenie zanedbaného pitného režimu.

Obrázok blogu

Viac z výletu bude na pripravovanom DVD zázname. 
Zvedavcov odkazujem na moju webovú stránku.

Pavol Piroha

Pavol Piroha

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Ak po niečom veľmi túžiš, tak to dosiahneš. Len musíš chcieť."Tak asi takýto som ja. Dobrodruh, filmár a fotograf na voľnej nalomenej nohe.Dôchodca z donútenia.Vyznavač a konzument adrenelínu v každej podobe.Propagátor zaujímavostí a krás Slovenska.Viac na mojej webovej stránke: http://piroha-tv.webnode.cz/ Zoznam autorových rubrík:  CestovanieTuristikaKultúra

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu